⚪ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
?یکی از فواید نماز جماعت این است که به برکت امام زمان(عج) نماز های ما همگی مقبول می شود
زیرا اول وقت ، امام زمان (عج) نماز می خوانند.
?ما در نماز می گوییم “ایاک نعبد” طلبه ها می دانند که “نعبد” صیغه مع الغیر است
من یک نفرم که در حال نماز خواندنم باید بگویم “اعبد” چرا می گویم “نعبد"؟
?یعنی خدایا ما با همه ی بندگان خوب تو ، با امام زمان ، با خوب ها ، با اولیاء تو را عبادت می کنیم و نماز میخوانیم
پس تو هم یا باید نماز همه رو رد کنی یا نماز همه را قبول کنی.
?نماز همه را که نمی توانی رد کنی، چون امام زمان (عج) هم در آن نماز ها هست،
پس ان شاءالله که نماز همگی تان قبول است
? گاهی بعضی تصاویر آنقدر با #فطرت_انسان سخن میگوید که دیگر نیازی به توضیح و تفسیر برای آن باقی نمی ماند ؛ دقیقا مثل این تصویر…
?امام صادق علیه السلام:
? جلوی چشم مردم، صدقه نده تا تو را ستایش کنند. زیرا اگر چنین کنی، پاداش خود را فقط در دنیا گرفته ای نه در آخرت.
? بلکه طوری پنهانی، با دست راستت صدقه بده،
که حتی دست چپت هم خبردار نشود.
زیرا آن کسی که به خاطر او پنهانی صدقه میدهی،
پاداش تو را آشکارا خواهد داد.
? بحارالانوار، جلد 78، صفحه 284
با جسم تحلیلرفته و نحیفش و با آن نفسهای شمردهشمرده، دستدردست فرزند بهسختی قدم برمیداشت.
فرزند نگران بود و پدر از نگرانی و دلشورۀ فرزند با خبر.
چند قدمی که رفتند، ایستاد و گردن بهسوی فرزند چرخاند؛
لبخند زنان گفت:
«فلانی میگوید از مرگ میترسم،
اما مرگ خیلی راحت است…
مرگ مثل خواب است…
خود قرآن میگوید: فَیُمْسِکُ الَّتٖی قَضٰی عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَ یُرْسِلُ الْاُخْرٰی؛ خداوند ارواح را به هنگام مرگ، قبض میکند و ارواحی را که نمردهاند نیز بههنگام خواب، میگیرد. [زمر، 4٢]
سپس ارواح کسانی را که فرمان مرگ آنها را صادر کرده، نگه میدارد و ارواح دیگری را (که باید زنده بمانند) باز میگرداند تا سرآمد معینی…»
بر دلشورۀ فرزند افزوده شد،
عرق سردی بر پیشانیاش نشست،
ملتمسانه دست پدر را فشرد…
? (این بهشت، آن بهشت، ص٨٧-٨٨؛ بر اساس خاطرۀ حجتالاسلام و المسلمین علی بهجت)
چرا به مؤمن “مؤمن” می گویند
? قالَ رَسُولُ اللَّهِ أَ لَا أُنَبِّئُکُمْ لِمَ سُمِّیَ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً لِائْتِمَانِ النَّاسِ إِیَّاهُ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَ أَمْوَالِهِم.
? پیامبر اسلام(ص) فرمود:
آیا یه شما بگویم برای چه به مؤمن «مؤمن» میگویند؟
به این خاطر است که مردم جان و مال خود را از دست او در امان می دانند.
? بحارالأنوار : ج 67 ص 302 ح 31